دنیای مجازی رسانه ای


به اعتقاد من جنگ سوم خلیج فارس حاوی نکات فراوانی برای کارشناسان و دست اندر کاران عرصه ارتباطات است.از جمله آنها ، می توان به این واقعیت اشاره کرد که بسیاری از مخاطبان شبکه های خبری ، به صحت اخبار ارسالی از مناطق جنگی اطمینان صد در صد نداشتند. انتشار اخبار متفاوت از سوی منابع مختلف خبری و موضع گیری شبکه های خبری درباره تهاجم آمریکا به عراق از جمله دلایل این عدم اعتماد شمرده می شود.اما علی رغم این مساله باز هم مبنای تحلیل ها و موضع گیری های افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی در سراسر جهان ، همین اخبار و گزارش ها بوده و هستند.به عبارتی ، تمامی این افراد در یک فضای مجازی از جنگ سوم خلیج فارس که بر اساس اخبار ارسالی خبرنگاران و معیارهای دروازه بانی اخبار رسانه های خبری دنیا طراحی و ساخته شده بود زندگی می کردند و به جای رویارویی با واقعیات جنگ ، با واقعیات رسانه ای (mediality)مواجه بوده و هستند. این نمایی از قدرت رسانه ها در دنیای امروز است.
  
نویسنده : حسن حسن زاده ; ساعت ۱:٠٧ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٥ فروردین ،۱۳۸٢